Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Ha abortuszon gondolkozol... (de inkább ne tedd!)

2020. július 07. - Vadalmamegmondja

Ha abortuszon gondolkozol... (de inkább ne tedd!)

Elérkezett az idő, hogy írjak picit az abortuszról. Vagyis inkább megpróbáljak „lebeszélni” róla minél több embert, hogy ne lépje meg, ha éppen gondolkozik rajta. A teljes véleményem talán kifejtem majd egyszer. De az nem ma lesz. Elég hosszú történet , ami nagyon, NAGYON mélyről fakad belőlem, hogy miért ellenzem ennyire, és miért akarok (abszolút jó szándékkal) lebeszélni róla mindenkit

Kérlek, ha már volt abortuszod, kiváltképp, ha lelkileg megvisel, NE olvass tovább! Ígérem, írni fogok arról is, hogy hogyan épülj fel lelkileg belőle, és arról is, hogy hogyan készülj a babavárásra, ha nem tervezted, viszont ez az írás NEM neked szól, hanem azoknak, akik még nem döntöttek! Ugyanis senkit nem megbántani szeretnék, így téged sem, és utólag lehet, hogy sértőnek éreznél pár dolgot a mostani bejegyzésből.

 Most megpróbálok kicsit segíteni, és pontokban összeszedni azokat az érveket, amik az abortusz ellen szólnak, illetve az okokat, amiket az ismerőseim mondtak nekem, mikor amellett döntöttek, elvetetik magzatukat.

 „Rossz anya lennék.”
Nem! De tényleg nem! Ha nem is tervezted ezt a babát, akkor is lehetsz szuper jó anyuka! Hidd el, nem fogja befolyásolni az irántad érzett szeretetében az, hogy egy meggondolatlan, összebújós este eredménye, vagy pedig egy évig nézegetted a mensinaptárad előtte, hogy mikor ovulálsz, mert akkor gyorsan el kell kapni apát. Neki mindegy lesz! És teljesen mindegy, hogy tervezted- e, vagy sem a babát- mindig lesznek kételyeid! Úgy, ahogy bennem is voltak. Minden rendben lesz-e, szeretni fog-e, jönnek-e majd az anyai érzések, és még sorolhatnám a végtelenségig. Teljesen normális, amit most érzel! Ha nem tervezted a babád, újra kell tervezni az egész életed. (Na jó, ha tervezted, akkor is.) De ez egyáltalán nem gond! Egy izgalmas, szuper úton indultál el, amiből rossz nem sülhet ki! Mikor a kisbabád a kezedben fogod tartani, minden kétség el fog szállni, ami benned volt ezzel kapcsolatban. Próbálj meg beszélgetni ezekről az érzéseidről egy olyan ismerősöddel vagy rokonoddal, aki már szülő- tutira sokat fog segíteni.

„Mit fognak szólni mások, hogy ilyen fiatalon szültem?”
Tény, a legtöbb ismerősöm, aki abortuszra adta a fejét, fiatalon tette. Ennek nem tudom az okát, de ebből következően a fent említett ok sokszor felmerül.
Miért, mit szólnának?
Semmi közük hozzá, hogy te hogy éled az életed! Ha te szülsz fiatalon, az egyedül a te és a partnered dolga! Ha bárkinek negatív véleménye lenne erről, legyints rá, és fogadd el, hogy úgysem fogsz mindenkinek megfelelni! Szóval ez ne befolyásoljon a döntésedben!

„A párom nem akar gyereket.”
Nos,” megcsinálta”, ugye? Innentől nincs kibúvó! Vagyis van, és sok férfi ezt a lehetőséget választja. De tudod mit? Válassza csak! Szuper anyuka leszel egyedül is! Sokkal nehezebb lesz, tény. De nem lehetetlen! Ha szeretnéd megtartani, akkor ebbe a párod nem szólhat bele! (Ellenkező esetben igen. Hiszen kettőtök gyermeke, tehát joga van „megvétózni”, ha ő szeretné felnevelni.) Ha ő nem lesz melletted, majd lesz más! Édesanyád, tesód, barátnőd... Nem feltétlenül kell egy férfi ahhoz, hogy felneveld őt. (Olyan, aki lemondana a gyerekéről amúgy is jobb, ha kikerült a képből...)

„Nincs rá pénzem.”
Nos, ez sajnos egy elég valós probléma ma Magyarországon, ugyanis egy gyerek nevelése nem két fillér, ez tény. Nyilván te tudod mérlegelni, hogy mit engedhetsz meg magadnak. De azért tudd, hogy nem a drága játékok miatt fog szeretni téged a gyerek, és nem is amiatt lesz boldog. Hidd el, ha élni fog, ha szereted, ha vele színezel, szaladgálsz, nevetsz, ő akkor lesz a legboldogabb! Nem tudhatod, mit hoz a holnap, és 9 hónap nagyon hosszú idő! Van még időd megoldást találni az anyagiakra.

„Jobb  neki, ha meg sem születik.”
Ez tutira nincs így! Már ha örökbe adod is jobb neki, mintha megölöd! Azzal is adtál neki egy lehetőséget arra, hogy élhessen. Ha pedig valahogyan megoldod, hogy veled maradhasson, akkor a lehető legnagyobb esélyt adtad meg neki a boldogságra, az életre! Meghalni senki nem szeretne, főleg nem olyan pici korban. És te sem örülnél, ha más döntene arról, hogy élhetsz-e, jól gondolom?

„Még nem akarok gyereket!”
Nos, senki felett nem szeretnék ítélkezni, de ezen a témán már túl vagyunk. Sikerült összehoznotok. És onnantól, hogy ő beágyazódott, egy új élet, egy pici élőlény, akinek, bár még nincsenek önálló gondolatai, mire az első vizsgálatodra sor kerül, valószínűleg már dobog a szíve. Miért akarnád elvenni az életét? Hiszen ő nem tehet arról, hogy ott van benned! Ő nem tett semmi rosszat- ahogy te sem! Meggondolatlan voltál, vagy rosszul választottál védekezési megoldást, előfordul. De most már viseld a „következményeit”!
Most még nem akarsz... és vajon 5-10 év múlva sem akarsz majd? Ugyanis nagy eséllyel, ha az abortusz mellett döntesz, a későbbiek folyamán már nem lesz lehetőséged gyereket vállalni! Ezt mindenképpen érdemes mérlegelned!

„Fel kellene adnom az eddigi életem.”
Ez pontosan így van. Minden szülő ezt teszi- helyette kap valami sokkal jobbat! Nem akarom játszani az agyam. Igen, nekem is hiányzik a családom előtti élet. A túrák, a felhőtlen, reggelig tartó beszélgetések a haverokkal, a sörözgetések, és az a fajta szabadság, rugalmasság, amikor bármikor, bárhova mehettem, mert nem feleltem senkiért. Baromi jó volt az az időszak! De soha nem cserélném vissza! Imádok anyuka lenni! Imádom a lányom! Senki és semmi nem érte volna meg, hogy róla lemondjak. Így tutira mondom, hogy mikor anya leszel, úgy fogsz a fiatalságodra, a karrieredre, az eddigi életedre visszagondolni, mint egy szép emlékre, amit, mint egy fényképet az albumba, szépen bezársz a szívedbe, őrzöd ott, és boldog leszel azért, hogy megélhetted.

 ultrahang_baba.jpg
(Forrás: www.vital.hu)

Ha eddig nem sikerült meggyőznöm téged, még pár dolog, amit feltétlenül gondolj át, mielőtt végleg eldöntöd magzatod sorsát:

-Sosem fogod megismerni! Egy remek kis srác vagy kislány lenne belőle, mint minden gyerekből. Ha most elmész a műtétre, az egy visszavonhatatlan döntés, és ha később úgy éreznéd, hogy mégiscsak jó lett volna megszülnöd, már nem tehetsz semmit. Ellenben, ha túl soknak érzed az anyaságot, még mindig vannak alternatívák arra, hogy kicsit lentebb adj a felelősségből.

-Megsínyli a szervezeted. Igen, sajnos nem csak a magzat halálát okozod, de magadban is kárt teszel vele.

-Anya leszel így is. Egy halott gyermek anyja. Tudom, hogy ez borzasztó keményen hangzik- az is! De  így van!
És nem lesz ugyanaz, ha a következő gyermeked megszületik, mert akkor fog tudatosulni benned, hogy mit jelent egy baba élete, mit is jelent az anyaság. És lelkileg valószínűleg bele fogsz roppanni- amit egy baba mellett nem tehetsz meg.

-Próbálj picit a jövőbe látni! Képzeld el, ahogy a strandon pancsolsz vele. Vagy ahogy rajzolni tanultok. Vagy ahogy szétkeni magán a sütőtököt. Vagy ahogy azt mondja neked, hogy Szeretlek, anya! Megfosztanád magad ezeltől az élményektől?

-Te akarod az abortusz, vagy mások akarnak belekényszeríteni?

-Nem akarod ezt a babád- de vajon meg akarod őt ölni ennek ellenére?

-Miért tartod jobb ötletnek az abortuszt, mint az örökbe adást?

-Tudnál tenni azért, hogy a fennálló akadályokat elhárítsd, és mégis tudd neki biztosítani azokat a dolgokat, amikre szüksége van?

-Téged sem vetetett el édesanyád! Te is megkaptad a lehetőséget az életre, a boldogságra! Te tényleg nem akarod megadni ezt a te gyerekednek?

-Jogilag megteheted- és erkölcsileg?

 

Ha semmiképp nem tudlak meggyőzni, valamit akkor is hagy kérjek tőled! Ez a magzat, ha le is mondasz róla végleg, egy piciny emberi lény! Légy tisztelettel iránta! Ő nem „csak egy folt”, ahogy sokan állítják. Az ő pici szíve bizony már dobog, mikor a műtétre sor kerül. Tiszteld őt, és soha ne vond meg rá a vállad! Ő élni akart volna...

Köszönöm, hogy elolvastad! Remélem, senkit nem bántottam meg vele, és remélem ,minél több embernek lesz jó gondolatindító , aki ilyen döntés előtt áll.

A bejegyzés trackback címe:

https://vadalmamegmondja.blog.hu/api/trackback/id/tr3415987648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

h-laci 2020.07.08. 18:40:24

ha azon gondolkodnál hogy avatatlanul belepofázz mások életébe.... kérlek ne tedd.

Impulzusmomentum 2020.07.08. 19:11:04

De amúgy te ki vagy, hogy megmond másoknak, hogy mit (ne) csináljanak? Semmi közöd hozzá. Még a vallás és a saját született momzilla személyiséged sem ürügy erre.

al Dajjal 2020.07.08. 19:40:32

Arról nem esett szó, hogy mi van, ha nemi erőszak következménye a baba. Nekik mit mondana a poszt írója?

rasztaszív 2020.07.08. 20:30:45

nem akarok beléd rúgni,de meg kell tennem,mert a vallásom erre kötelez.ez egy ilyen vallás...

kiscsilla 2020.07.08. 20:48:00

Egyedül gyereket nevelni?
Ebben a k.... pénzközpontú világban?
Megpróbáltam, köszi.
Se egy utazás, se egy új ruha, se egy nyelvtanfolyam, SEMMI 15 éven keresztül! Még randi se, hisz nincs kire hagyni a gyereket.
Okostojás!

kgaba82 2020.07.08. 21:48:36

"lelkileg valószínűleg bele fogsz roppanni"

Ez a rész inkább úgy hangzik, mintha ezt kivánnád az illetőnek.
Szerintem nem kellene egy fiatalra ekkora terhet rakni. Sok minden lehet amögött ami miatt valaki hajlik az abortusz irányába. Például selejtes, neurotikus, családi háttér (képmutató, tapasztalatlan, gyorsan általánosító, mindentudó, itélkező szentfazékok), vagy a lehetőségek ismeretének hiánya.
Az ő testük, az ő döntésük. Jobb ha tévednek saját jogon, mert a saját döntésük következményeit könnyebben viselik, mintha bárki, vagy bármi kényszeríti,manipulálja, hovatovább érzelmileg abuzálja őket. Az évtizedekig megmarad.

Egyébiránt biztos vagyok benne, hogy megfelelő támogató háttérrel kevesebben döntenének abortusz mellett és például több gyermeket adnának örökbe.

Haloperidol 2020.07.08. 21:49:44

Érdekes, hogy páran méltatlankodnak, hogy "miért kell belepofázni mások életébe?"

Nem kötelező elolvasni a posztot, nem kötelező kommentelni. A posztoló csak leírja a véleményét, nem áll ott pisztollyal a krízisterhes anya mellett.

Szerintem nagyon jó a poszt, mert több szempotot ad a döntéshez.

Haloperidol 2020.07.08. 21:51:37

@kiscsilla:
"Se egy utazás, se egy új ruha, se egy nyelvtanfolyam, "

ebből inkább az jön le, hogy te vagy pénközpontú.
Inkább legyen halott a gyereked, hogy utazgathass vagy új ruhát vegyél?
Szerintem nem így gondolod.

Haloperidol 2020.07.08. 21:53:03

@al Dajjal: nem a baba hibája, hogy erőszakból fogant, mégis őt ölhetik meg. én ezt mondom.

Impulzusmomentum 2020.07.08. 21:56:57

@Haloperidol: a "méltatlankodók" is csak leírják a véleményüket. Azért azt ne mondd, hogy a kettő egyenértékű (vélemény vs rábeszélni valakit arra, hogy tartsa meg a gyereket). Elhiszem, hogy most nagyon rózsaszín minden, meg különlegesnek érzi magát a posztoló amiatt, hogy kipottyantott egy gyereket (nem az, több milliárd másik ember is képes rá), de továbbra sincs joga belepofázni más életébe. Főleg nem ilyen súlyú kérdésben.

Haloperidol 2020.07.08. 21:57:39

@Impulzusmomentum:
De amúgy te ki vagy, hogy megmond másoknak, hogy mit (ne) csináljanak? Semmi közöd hozzá.

szólásszabadság van.

ö egy blogger, aki leírja a véleményét az abortuszról. Te egy olvasó vagy, aki elolvasod és más véleményen vagy.

Bármilyen furcsa, szerintem a legtöbb ember, aki krízisterhes, kíváncsi lehet más véleményére is. Úgy látszik, te is kíváncsi voltál rá, mert idejöttél kommentelni.

Neked ugyanannyira van jogod megomndani másnak, hogy menjen abortuszra, mint a poszternek, hogy ne menjen. A krízisterhes meg a végén úgy is azt csinál, amit akar.

patkányarcúáginéni 2020.07.08. 22:00:20

Komolyan, szégyenletes kommentek! Hitetlen, nihilista kutyák olvassák az indexet.

Haloperidol 2020.07.08. 22:00:44

@Impulzusmomentum: ilyen alapon minden blog vagy könyv vagy regény vagy újságcikk, amit elolvasol, belepofázás az életedbe.
Nem áll ott a blogger a pisztollyal melletted, hogy ne merj abortuszra menni. Ő csak megvilágít egy aspektust.
Szerintem az abortuszpárti aktivisták ugyanúgy belepofáznak másnak az életébe, mint az abortuszellenesek.

Impulzusmomentum 2020.07.08. 22:01:21

@Haloperidol: ez a poszt azért több, mint szimpla vélemény. Keményen győzködi az esetlegesen ide tévedő célcsoportot.
"Neked ugyanannyira van jogod megomndani másnak, hogy menjen abortuszra"
Így van, nekem is pontosan semmi, azaz semmi jogom nincs senkinek azt mondani, hogy menjen vagy ne menjen abortuszra. Nem is tettem, mert NEM AZ ÉN DOLGOM. És nem is a posztolóé.

kgaba82 2020.07.08. 22:03:28

Egyébként a lelki abuzálás nagy mesterei a különböző vallások.
Szabad akaratot kapsz, de tudd, hogy alapból bűnös vagy. Mi ez, ha nem egy ördögi, emberellenes ideológia, amely az ember pszichéje ellen dolgozik akkor,amikor a legesendőbb. Nem véletlen, hogy a gyermekekre hajtanak az egyházak. Velük szemben bármilyen katyvasz ideológiájú szektának, így a szcientológiának is nyert ügye lenne.

Impulzusmomentum 2020.07.08. 22:09:29

@kgaba82: sajnos nagy igazság van abban, amit írsz; a vallás (bármilyen, mindegyik) a civilizációnk rákja.

Rónai Irén 2020.07.08. 22:16:39

Vadalma! Nem tetszik a stílusod és a cikk. Te nem tudhatod milyen egy nem kívánt gyereknek lenni. Ratkó gyermek voltam egy életen át hordom, nem agartalak!

al Dajjal 2020.07.08. 22:17:18

@Haloperidol: "nem a baba hibája, hogy erőszakból fogant, mégis őt ölhetik meg. én ezt mondom. "
Nem a nő hibája, hogy teherbe esett, mégis ő viselje a következményeket? Őt emlékeztesse az eseményre a terhessége minden egyes napja? Utána, ha gyerekre néz, jusson eszébe minden egyes pillanatban, hogyan fogant?

kgaba82 2020.07.08. 22:37:26

"Jogilag megteheted- és erkölcsileg?"

A magzat nem egy létező személy. Attól, hogy reagál abortusz közben még nem egy gondolkodó lény, egyéniséggel és identitással.

Ami meg az erkölcsöt illeti, a meg nem születettekkel csak a vallási erkölcs foglalkozik.
Persze csak addig, amíg remény van rá, hogy "megfelelő" nemzetiségű, hitű, szexuális orientáltságú egyén lesz belőle. Ha nem a tábort erősíti, akkor szívesen látja veszni hamarabb.
Itt egy remek szemelvény gyűjtemény arról, hogy Isten pro-abortusz, ergo életellenes.

www.patheos.com/blogs/unreasonablefaith/2009/08/the-bible-is-pro-child-killing/

Ad Dio 2020.07.08. 22:44:53

Kiváló írás. Köszönet érte.

A megfogant gyermek ember az élethez elidegeníthetetlen joga van. Az abortusz gyilkosság. Ez a liberális 1x1.

Ad Dio 2020.07.08. 22:56:26

@al Dajjal:

A magzatgyilkosságok 99%~a nem erőszakosan fogant gyermekek ellenében történik, hanem olyan pároknál, ahol a gyilkosság indítéka az "életminőség".

Azt hiszem ha erről a 99%~ról meg tudunk egyezni, rátérhetünk a szélsőséges esetek tárgyalására, ami nyilván nem könnyű dolog.

Ad Dio 2020.07.08. 22:59:34

@Impulzusmomentum:

"sajnos nagy igazság van abban, amit írsz; a vallás (bármilyen, mindegyik) a civilizációnk rákja."

Ezzel most a világ lakosságának 93%~át nevezted rákos daganatnak. Ne haragudj hogy ezt mondom, de egy liberális világban, ahol a toleráns egymás mellett élés a cél, egy ilyen durva előítéletesség nem hiszem hogy előbbre vinné a dolgokat.

VadMacs 2020.07.08. 23:04:21

@Ad Dio:
>A megfogant gyermek ember az élethez elidegeníthetetlen joga van. Az abortusz gyilkosság. Ez a liberális 1x1.

Hordd ki helyette, mutass példát, illibsikécske. Vagy tarts el legalább egy mástól származót anyagilag. Az alfás pofázással tele a padlás. Libsizel, mint egy kis hülye pedopap, miközben más életében turkálsz.

Te tipikusan az a fajta vagy, akinek az óvszeres közösülés tulajdonképpen tömeggyilkosság.

rasztaszív 2020.07.08. 23:04:22

@Ad Dio: mert amit leírtál,az tipikus klerikális vesszőparipa.

Ad Dio 2020.07.08. 23:08:31

@rasztaszív:

Attól mert paptól hallasz valamit még nem lesz az egyház sajátja.

Abban mint leírtam, nincs egyetlen olyan gondolat sem, ami kifejezetten egyházi természetű lenne, vagy épp hinni kellene benne hogy igaz legyen.

Olvasd el még egyszer ezt a három egyszerű mondatot és mond meg, hogy hol a tévedés. Mitől lesz ez hamis. Hol lopta bele a csalást a "klerikális propaganda"?

"A megfogant gyermek ember az élethez elidegeníthetetlen joga van. Az abortusz gyilkosság. Ez a liberális 1x1."

Ad Dio 2020.07.08. 23:09:49

@VadMacs:

"Te tipikusan az a fajta vagy, akinek az óvszeres közösülés tulajdonképpen tömeggyilkosság."

Akkor én átlag kb. hetente 3x tömeggyilkolok. Hüüülye vagy~e?...

:DDD

Impulzusmomentum 2020.07.08. 23:17:58

Nem előítélet, rengeteg múltbeli példán láttuk, hogy a vallások mennyire visszafogják a tudományt, technológiai fejlődést. Látjuk a jelenben is. Folyamatosan erőszakot szül, "hívők" gyilkolnak nem hívőket, és hívők halnak még csak azért, mert X vallás helyett Y vallást követnek. Tényleg kell ez nekünk, 2020-ban? Szerintem nem.

rasztaszív 2020.07.08. 23:20:46

@Ad Dio: minden,amit leírtál,kifejezetten a klerikálisokra jellemző.még az is,ahogy rögtön másra fognád.

Ad Dio 2020.07.08. 23:22:20

@Impulzusmomentum:

Milyen igazad van. Most is pl. egy hívő bánt egy ateistát. Mert ezek a hívők ilyen kis intoleránsak. Ja, nem...

A Szovjetunió idején is azok a gonosz hívők bántották folyamatosan a szegény jó ateistákat.

Ad Dio 2020.07.08. 23:23:38

@rasztaszív:

:)

No még 1x megpróbálom. Hátha...

Olvasd el még egyszer ezt a három egyszerű mondatot és mond meg, hogy hol a tévedés. Mitől lesz ez hamis? Hol lopta bele a csalást a "klerikális propaganda"?

"A megfogant gyermek ember az élethez elidegeníthetetlen joga van. Az abortusz gyilkosság. Ez a liberális 1x1."

rasztaszív 2020.07.08. 23:25:15

@Ad Dio: hiába próbálsz akárhányszor félrebeszélni,ezek klerikális gondolatok.

Ad Dio 2020.07.08. 23:29:00

@rasztaszív:

Nem, nem azok. ezek olyan mondatok amik bárki számára elérhetőek, megérthetőek. Már persze ha akarja. Ha te nem akarod, nem muszáj megértened. De így akkor a diskurzus meg is áll, még mielőtt elindulna.

rasztaszív 2020.07.08. 23:30:16

@Ad Dio: ha a nyilvánvalót letagadod,naná...:)

HellsAngel 2020.07.09. 00:35:20

"Why is that most of the people who are against abortion are people you wouldn't want to fuck in the first place?"

George Carlin

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2020.07.09. 06:36:16

Atya Isten, fasiszta cikk!

Én úgy tudom, az abortusz a liberális nők legszentebb joga. Mert a gyerek nem számít, kivéve persze ha néger, mivel black lives matter.

Exploiter 2020.07.09. 07:04:58

Gyakorlatilag minden pontja a cikknek tévedés vagy ferdítés.

Továbbá.

A bolygón van 8 milliárd ember.
És nő a szám.
Nem elég már bőven így is?
Minek több? Komolyan kérdezem, kinek mitől lenne jobb még több ember között élni?

al Dajjal 2020.07.09. 07:09:17

Sosem kedveltem azt, ha valaki a saját erkölcsi értékrendje/vallása alapján akarja megmondani, hogyan éljenek, mit csináljanak mások. Mintha az amishok kampányolnának azért, hogy dobjunk el mindenféle technikai eszközt és ugorjunk vissza a XV. századba, mert szerintük ez így helyes.

Ad Dio 2020.07.09. 07:58:45

@al Dajjal:

Erőltetitek ezt a "saját erkölcs alapján ráerőszakolás" dumát, de ez így nem megy. Itt ez a pár mondat. Ebben EGYETLEN olyan állítás sincs, aminek elfogadásához több kellene, mint tapasztalat és következtetés. Elfogadásában indifferens hogy az ember vallásos avagy sem. Elég az, hogy a liberális világunk alapjait adó emberi jogokat elfogadja. Ennyi. Vagy cáfold. Érvekkel ha lehet. Annak, hogy "ez azért nem igaz, mert egy vallásos ember véleménye" az érv értéke sajnos pont semmi. Illetve ami mégis kevéske akad, az a kimondójáról ad információt, nem a címzettjéről.

"A megfogant gyermek ember az élethez elidegeníthetetlen joga van. Az abortusz gyilkosság. Ez a liberális 1x1."

Ad Dio 2020.07.09. 08:02:07

@Exploiter:

"A bolygón van 8 milliárd ember.
És nő a szám.
Nem elég már bőven így is?"

Legyünk akkor következetesek: vezessük be az ölhetőséget 18 éves korig. Vagy 21~ig. De legalább 2~ig. Addig cuki a gyerek, érdemes megtartani, onnantól már egyre drágább és ráadásul vissza is beszél. Nyírjuk ki, és legalább nem leszünk olyan sokan!

OmdG... ennyire barbárok lennénk?... a gyilkosságra elfogadható születésszám szabályozóként tekintünk?... abban a korban,a mikor ezer más módszer van erre?...

Alick 2020.07.09. 08:21:17

@Ad Dio: A Covid tulajdonképpen felfogható egy eugenikai segédeszközként... hulljon el, aki már nem elég erős. :(
Viszont megjegyezném, hogy a zsidó hagyomány a meg nem született gyereket nem tekintette lelkes emberi lénynek. A kereszténység ezt újraértékelte.

Ad Dio 2020.07.09. 08:33:54

@Alick:

Megmondom őszintén, hogy engem amikor az abortuszról alkotok képet, cseppet sem érdekel sem a zsidóság, sem a kereszténység sem semmi egyéb csoport etikája. Ezek az etikák ugyanis olyan előfeltevéseket tartalmaznak, amelyek nem mindenki számára elfogadhatóak. Történeti értéke van egy ilyen dolognak, de a ma számára nem adnak támpontot. Ma a természettudomány, a jogtudomány, illetve az ezekre épülő analitikus filozófia lehet csak eligazító. Ez ugyanis nem igényel a befogadójától többet, mint megértést.

Kudlik Dzsudló 2020.07.09. 08:59:56

Na, megint jönnek a szokásos ellenvetések, ellenkezések, érvelések pro és kontra. Ha valakit idegesít egy ilyen poszt, minek olvassa el? Az a kitétel meg a poszt végé, hogy "Remélem, senkit nem bántottam meg vele" tök fölösleges, mert ha elolvasod a kommenteket, máris láthatod, hogy sokan megbántva érzik magukat (bár legtöbbjük férfi :), mert valaki mert a véleményükkel ellenkezőt mondani. Erről a témáról nem lehet úgy írni, hogy nem akarsz senkit megbántani, ez teljes naivitás. Úgyis meg fogsz. Az más kérdés, hogy az emberek többsége összekeveri saját magát a világnézetével és a sajátnak vélt véleményeivel.

áfonya26 2020.07.09. 09:22:20

Én kíváncsiságból kezdtem olvasni, de nem kellett volna...van 2 gyerekem, nem szeretnék többet, ha mégis úgy alakulna...hát valószínűleg az abortusz mellett döntenék. Legfőképpen azért, mert ÉN tudom magamról, hogy mégegyszer nem szeretném és nem tudnám teljes szívvel-lélekkel végigcsinálni az első néhány évet. A nemalvás, kimerültség, hajszoltság...stb, nem menne, ez van, ismerem a korlátaimat. És a bejegyzés...nem baj, h apuka nem akar gyereket, te csak szüld meg...ez jó érv vagy tanács, tényleg? Téged sem vetetett el édesanyád...most komolyan, nem is tudom, h sírjak v nevessek.
Sok érv van az abortusz ellen (és nyilvan mellette is), de ezek nem azok voltak...

al Dajjal 2020.07.09. 11:17:07

@Ad Dio: "A megfogant gyermek ember az élethez elidegeníthetetlen joga van. Az abortusz gyilkosság. Ez a liberális 1x1."

Én pedig úgy vélem, hogy nem véletlen, hogy a szülésre alternatív kifejezésként használják, hogy xy egészséges lánynak/fiúnak _adott életet_. És innentől kezdve a vita pusztán elvi, mert nincs egzaktul tudományosan meghatározva, hogy a magzat mikortól számít önálló élőlénynek. Ezt a tudományos körökben is mindenki a saját erkölcsi mércéje szerint határozza meg.
Amúgy a magyar szabályozást teljesen elfogadhatónak tartom (12. hétig lehet, a 24. hétig pedig különleges esetben, pl súlyos rendellenesség esetén.)
Ugyanígy vélekedek az eutanáziáról is. Ha az én erkölcsi képembe belefér a kegyes halál, mert olyan betegségem van, akkor nagyon nem szeretném, ha valaki az ő erkölcsi meggyőződése alapján kezdene papolni az élet szentségéről, meg arról, hogy az ő hite szerint én nem tehetem meg ezt.

Ad Dio 2020.07.10. 12:46:20

@al Dajjal:

"Én pedig úgy vélem, hogy nem véletlen, hogy a szülésre alternatív kifejezésként használják, hogy xy egészséges lánynak/fiúnak _adott életet_. És innentől kezdve a vita pusztán elvi, mert nincs egzaktul tudományosan meghatározva, hogy a magzat mikortól számít önálló élőlénynek."

Ugy "véled"... értem...

Azt állítod, hogy a biológia nem ismeri az egy életének pontos formáját? Mert akkor tévedsz. Már hogyne lenne ilyen meghatározás. És annak semmi de semmi köze a születéshez. Az egyed élete a genetikai azonosíthatóságával kezdődik és annak végéig tart. A genetikai azonosíthatóságától kezdve az élőlény önazonos, specifikus fejlődésű és viselkedésű, egyszóval a faj egyede. Az élete kétivaru élőlényeknél az ivarjestek genetikai anyagának egyesülésével kezdődik. Ez TUDOMÁNY, nem pedig "vélemény".

Nb. az abortuszt csak a legbarbárabb vidékeken lehet a születésig végrehajtani. A legtöbb közepesen barbár országban csak a 12~24. hétig.

Ad Dio 2020.07.10. 12:50:42

@áfonya26:

Kényelemből ölni? Klassz.

áfonya26 2020.07.10. 13:02:36

@Ad Dio: Ha mentális egészségem kényelmi kérdés, az klassz.

@Ad Dio: "A megfogant gyermek ember az élethez elidegeníthetetlen joga van. Az abortusz gyilkosság. Ez a liberális 1x1."

és a liberális 1*1-ben hol van a nők joga?

Ad Dio 2020.07.10. 13:18:01

@áfonya26:

Az is benne van. Ahogy a mentális egészséghez való jogod is benne van. Csak a jogok hierarchikusak. A piramis csúcsa, a legeslegfontosabb alapjog az élethez való jog. Minden más csak ezután következik. igen, a mentális egészséghez való jogod is.

Vajon ha valakit idegronccsá tesz a főnöke, megölheti azt? A tömegyilkos védekezhet azzal,hogy halálra idegesítette a sok idióta? A vallási fanatikus védekezhet azzal, hogy neki komoly lelki törést okoz az, hogy mások nem azt a hitet követik, amit ő?

Na ugye.

Nem ölhetsz meg egy embert csak azért, mert lelkileg megterhel a létezése. Ez ilyen egyszerű.

al Dajjal 2020.07.10. 15:28:00

"A megfogant gyermek ember az élethez elidegeníthetetlen joga van. Az abortusz gyilkosság. Ez a liberális 1x1."

Ez amúgy a konzervatív 1x1. A liberális 1x1 azt mondja, hogy "az én testem, az én döntésem".

Kérlek, írd meg, melyik lexikonban, értelmező szótárban van meghatározva egzaktul, hogy mikor számít élőnek a magzat. Az ezzel kapcsolatos munkák, tanulmányok mind az egyén véleményét tükrözik. Nincs tudományos konszenzus a témában, mert nagyon kényes kérdés, s ezért nem is feszegetik.

Kicsit olyan ez a téma nekem, mint a húsevő vs vega viták, ahol a vegák erkölcsi alapon - a saját erkölcsi értékrendjük alapján - akarják megszabni, hogy éljenek mások. És, ha nem teszik, mindenféle kegyetlen barbároknak nevezik őket.

Ad Dio 2020.07.11. 09:37:09

@al Dajjal:

"Ez amúgy a konzervatív 1x1. A liberális 1x1 azt mondja, hogy "az én testem, az én döntésem"."

Nem. Nagyon nem. A liberális 1x1 szerint az embernek vannak bizonyos un elidegeníthetetlen alapjogai, amikkel ember mivoltánál fogva rendelkezik. Ezen alapjogok hierarchikusan épülnek fel. Ez jogelmélet, ha érdekel olvass utána. Az egyes jogok csak azonos szinteken vethetőek össze. Egy példán bemutatva: tegyük fel, hogy egyszerre több akut életveszélyes eset érkezik egy kórházba. Ha csak egy embert tud ellátni az orvos, akkor választhat ~ sajnos választania is kell ~ hogy kinek az életét próbálja megmenteni. Olyan döntést azonban nem hozhat, hogy életmentő műtét helyett egyes sérülteken plasztikai műtétet hajt végre, mondván hogy az az életminőségüket pozitívan befolyásolja. Az élethez való jog előbbre való, mint az életminőséghez (egészséghez, szólásszabadsághoz, lelkiismereti szabadsághoz stb) kapcsolódó ~ egyébként amugy szintén nagyon fontos ~alapjog.

"Kérlek, írd meg, melyik lexikonban, értelmező szótárban van meghatározva egzaktul, hogy mikor számít élőnek a magzat."

Minden orvosi lexikonban. Lapozd fel és megtalálod. Az egyed élete a haploid ivarinformációk egyesülésétől indul. Ez szimpla egyszerű természettudomány. Logikus, tényszerű és következetes. Minden más szükségképpen önkényes. Kérlek csak akkor szállj ezzel vitába, ha hajlandó vagy érvelést is felépíteni.

"Az ezzel kapcsolatos munkák, tanulmányok mind az egyén véleményét tükrözik."

Nem. Az ezzel kapcsolatos TERMÉSZETTUDOMÁNYOS munkák nem véleményeket, hanem tényeket közölnek. Véleményt Te fogalmazol meg.

"Nincs tudományos konszenzus a témában, mert nagyon kényes kérdés, s ezért nem is feszegetik."

Jaj nem már. Ezt baromira nem tudom honnan veszed. Hogy lenne! Az egyed élete a genetikai azonosíthatósággal kezdődik. Emlősöknél van az életnek egy méhen belüli és egy méhen kívüli szakasza. De ugyan arról az élőlényről beszélünk a méhen belül és kívül is.

Ezt egyébként még a magzatgyilkosságot egyébként elfogadók is így tartják, hiszen nagyon~nagyon kevés olyan véleményt hallani, hogy a születés előtt 5 perccel még megölhető volna a magzat. Sokkal inkább olyanokat hallani, hogy 12~16~20 hetes korig lehet ilyet megtenni. Miért? Nos erre nézve semmiféle komoly filozófiai vagy orvosi érvet nem hallottam még soha. Illetve a legerősebb az, hogy "ennyi minimum kell, hiszen a várandóság kimutatása után még kell egy kis idő..." meg hogy "mert a társadalom többsége azt szeretné hogy lehessen..." meg hogy "amugy is olyan sokan vagyunk..." stb... Mint látod, ezek merőben önkényes érvek.

A magzatölés a nyugati világ utolsó igazán barbár dolga. A rabszolgaság, a boszorkányüldözés, a nők megcsonkítása... lassan~lassan mind a multé lesz. Ehhez az egyhez ragaszkodik még mindig a nyugati ember. Remélem már nem sokáig.

A magzat ember. Elidegeníthetetlen joga van az életéhez.

al Dajjal 2020.07.11. 10:37:40

Valahogy mégis mindenhol a konzervatívok akarják szigorítani, a liberálisok enyhíteni az abortusz feltételeit.

Magzatelhajtás ilyen-olyan módszerekkel az ókor óta létezik. Az abortuszt a legszigorúbban szabályozó országokban sem tudják megakadályozni, hogy a nem kívánt terhességet megszakítsák. Elmennek máshova, ahol lehet (abortuszturizmus) vagy veszélyes módon, zugklinikákon végeztetik el.

Azt sem szabad elfelejteni, hogy a gyereknek sem feltétlen jó, ha kényszerből megszülik, aztán folyamatosan éreztetik vele, hogy "tönkretette az anyja életét". Nekem is van olyan ismerősöm, akinek 16 évesen, középiskolás fejjel volt abortusza. Azóta van négy gyereke, de egy gyerek akkor teljesen tönkre vágta volna az életét.

Ad Dio 2020.07.11. 12:03:33

@al Dajjal:

"Valahogy mégis mindenhol a konzervatívok akarják szigorítani, a liberálisok enyhíteni az abortusz feltételeit."

Attól mert egy párt magát "liberálisnak" nevezi, nem lesz valóban liberális. Ahogy attól mert kereszténynek nevezi sem keresztény stb. Azok a pártok, amik támogatják a magzatgyilkosságot, súlyosan megsértik az alapvető emberi jogokat így szembe mennek a liberalizmussal.

"Magzatelhajtás ilyen-olyan módszerekkel az ókor óta létezik. Az abortuszt a legszigorúbban szabályozó országokban sem tudják megakadályozni, hogy a nem kívánt terhességet megszakítsák."

A rabszolgaság az ókor óta létezik. A rabszolgaságot legszigorubban szabályozó országokban sem tudják megakadályozni, hogy embereket rabszolgasorban tartsanak. Akkor most ne tiltsuk a rabszolgaságot?

"Azt sem szabad elfelejteni, hogy a gyereknek sem feltétlen jó, ha kényszerből megszülik, aztán folyamatosan éreztetik vele, hogy "tönkretette az anyja életét"."

Ezt meg had döntse már el ő. Senki nem dönthet az életéről helyette...

"Nekem is van olyan ismerősöm, akinek 16 évesen, középiskolás fejjel volt abortusza. Azóta van négy gyereke, de egy gyerek akkor teljesen tönkre vágta volna az életét."

Nekem meg olyan, akinek 17 évesen volt abortusza és még a halálos ágyán sem tudta magának megbocsátani.

A magzat ember. Elidegeníthetetlen joga van az életéhez. nincs olyan probléma a világon, amit gyilkossággal meg lehetne oldani.

al Dajjal 2020.07.11. 14:25:25

Úgysem tudjuk egymást meggyőzni. Szerintem a mostani magyar szabályozás jó. Aki szerint nem helyes, az megtartja a babát, akinek meg belefér az értékrendjébe, lehetősége van biztonságosan, alacsony kockázattal átesni a beavatkozáson. Senki nem kényszerít senkit semmire.

Amúgy érdekes, hogy a leghangosabb abortuszellenesek szinte mind férfiak.

Ad Dio 2020.07.11. 15:52:57

@al Dajjal:

" Senki nem kényszerít senkit semmire."

Embereket ölnek meg. Ártatlan emberek élete megy el. Rengeteg. A tulélők közt sokan lelkileg nyomorodnak meg. Kényszerítés, erőszak.

Barbárság.

Ahogy senkinek nincs joga mást rabszolgaságban tartani, ugy pláne nincs joga megölni.

"a leghangosabb abortuszellenesek szinte mind férfiak."

Na most nem diszkriminációt/sztereotípiákat meg aztán már végképp ne hiszem hogy bele kellene vinni egy vitába. Ez azért már a 21. század... cseppes sem menő...

Ad Dio 2020.07.11. 16:37:16

@al Dajjal:

"Úgysem tudjuk egymást meggyőzni."

Én biztosan nem. De nem is akarlak.

Én csak elmondom azokat az érveket, amikkel a természettudomány és jogfilozófia szolgál a kérdéskörben. Ezek józan ésszel belátható dolgok. Meggyőződhetsz az igazság alapjukról, ezáltal magadat győzheted meg és léphetsz a józan ész útjára. Vagy tovább eteted magad az önzés és a önkényesség agyrémeivel.

Ha rám hallgatsz: azt csinálsz amit akarsz.

A demokratikus 1x1 szerint sajnos a többség akarata szent. Még akkor is, ha szembe megy a józan ésszel vagy éppen lábbal tiporja az alapvető szabadságjogok legfontosabbikát...

al Dajjal 2020.07.15. 07:47:28

"Vagy tovább eteted magad az önzés és a önkényesség agyrémeivel. " Ezért nem szeretem a ezt a témát. Ahogy már fentebb írtam, pontosan ugyanúgy, mint a húsevők vs vegák vitánál. Az egyik oldal az egyén döntésére, értékrendjére bízza, ki hogy cselekszik, a másik ezzel a passzív agresszív stílussal a "mi, erkölcsösek vs ti, barbárok" szintjére süllyeszti a témát.

Igen, a többség dönt. De nagy különbség, hogy míg az egyik oldal azt mondja, hogy "ha nem akarsz abortuszt/húst enni, nem muszáj", addig a másik viszont azt, hogy "az én értékrendbembe nem fér bele, ezért ne tegye más sem". Agyrém!
Mintha a muszlimok/zsidók akarnák betiltani a sertéshúst az egész világon, mert nekik az mocskos.

Ad Dio 2020.07.16. 21:24:01

Annyi csak a bibi tudod ezzel, hogy amikor az még "normális" volt, a többség bizony támogatta a rabszolgatartást (azok akiknek az élete ezáltal lett könnyű). És aki meg nem, az hasonlóan lesajnáló és relativizálató véleményeket kapott, mint én kapok tőled. A történelem ismert: a rabszolgaságot ma már senki nem tekinti kultur opciónak. Annak ellenére, hogy sajnos ma is köztünk van, jelen van, talán kiirthatatlanul része a világunknak :(. "Csak" annyi változott, hogy a természetes logika által diktált alap lett a közfelfogás és a másik opció elfogadhatatlan, védhetetlen beteg pozíció.

Az abortusz hasonló pályát fut be. Ma még lehet így mismásolni, ahogy Te teszed. Relativizálgatni, elkenni, magyarázni azt, hogy szimpla kényelmi szempontok mentén védtelen és ártatlan embereket ölünk halomba. De eljön a kor ~ és talán nincs is messze ~ amikor erre már csak méla undorral fogunk gondolni. Nem lesz többé kultur opció. Beteg, védhetetlen pozíció lesz amellett érvelni, hogy a mazatoknak nincs joga élni, hoy ők nem is "emberek", hogy ők nem is "élnek", hogy nem is akkor kezdődik az életük amikor (a biológia szerint", hanem akkor amikor már "embernek látszanak"...

Egész egyszerűen NINCS olyan probléma, amit gyilkossággal eredményesen meg lehetne oldani. Nincs...

Ad Dio 2020.07.16. 21:25:43

"De nagy különbség, hogy míg az egyik oldal azt mondja, hogy "ha nem akarsz abortuszt/húst enni, nem muszáj", addig a másik viszont azt, hogy "az én értékrendbembe nem fér bele, ezért ne tegye más sem". Agyrém!"

De nagy különbség, hogy míg az egyik oldal azt mondja, hogy "ha nem akarsz rabszolgát tartani/boszorkányt égetni, nem muszáj", addig a másik viszont azt, hogy "az én értékrendembe nem fér bele, ezért ne tegye más sem". Agyrém!

Bizony hogy az...

al Dajjal 2020.07.17. 10:57:36

Külön vita lehetne abból, melyikünk ítéli meg durvábban a másikat véleményéért, vagy stílusáért. Nincs értelme, nem is megyek bele.

Folyamatosan a rabszolgaságot hozod fel ellenpéldaként, hogy az milyen kegyetlen, barbár dolog. Igazad is van, holott köztudott, hogy pl a római birodalomban a civilizáció és a gazdaság alapja volt a rabszolgaság.
A kettő között viszont számomra van egy nagy különbség. Sokáig gondolkoztam, leírjam-e, mert tuti kiveri a biztosítékot nálad - és lehet, hogy másoknál is - de megindokolja a véleményem.
A rabszolga kifejlett, élő ember. A magzatnak viszont nagyjából a hatodik hónaptól van mérhető esélye a méhen kívül életben maradni. Vannak persze hírek életben maradt koraszülöttről, akik 4,5-5 hónapra születtek, de ez már szenzáció számba menő ritkaság. 6 hónapos koraszülött az, aki hónapokig tartó intenzív ellátás mellett jó eséllyel életben marad. Eddig az időig, de különösen az első három hónapban hiába mozog, van szívhangja, a testen kívül életképtelen, durván kifejezve: csak egy parazita a nő testében. Olyannyira, hogy az első három hónapban reális esély van arra, hogy a magzatot a nő immunrendszere támadja meg és pusztítja el. Tekinthetünk egy szervre is mint külön lényre? A szív pl. testen kívül, lombikban is képes tovább dobogni, mégsem külön élőlény és gond nélkül eltávolítjuk, cseréljük.
Számomra ott kezdődik az élet, mikor már a méhen kívül, _önállóan_ is képes létezni. Ezzel együtt mondom azt, hogy a 12-24. hét között csak nagyon indokolt esetben lehessen abortuszt elvégezni.
És itt jön képbe ismét a sertéshús/marhahús kérdése. Nagyon sokaknak ez nagyon komoly, határozott meggyőződése, mégsem hallani olyat, hogy mindenki másra is rá akarnák kényszeríteni.
Ha a fogantatás pillanatától vesszük az élet kezdetét, akkor miért nem vesszük élőlénynek magát a spermiumot? Összetettebb, mint a fogantatás után pár órával sokszorosan osztódott sejthalmaz. Ebben az esetben viszont akkor minden önkielégítés tömegmészárlás?
Röviden a lényeg: A magzatot lehet élőnek tekinteni - ebben hajlok is az egyetértésre. De nem önálló létforma, hanem a női test része, mint egy szerv vagy testrész - vagy durva kifejezéssel parazita, amit szintén lelkiismeret-furdalás nélkül távolítunk el.

Senki úr 2020.07.24. 19:26:29

Hát, arról újra meg lettem győzve, hogy a keresztények szar emberek. Bár ez soha egy pillanatra nem volt kérdés.

Childfree01 2020.07.24. 21:15:27

kinek képzeled te magad, hogy tanácsokat osztogatsz?! hát nem sül le a bőr a pofádról, te szégyentelen. menj, potyogtass még pár kölyköt, de hagyd békén a többi nőt. ha abortuszt akar, abortusz lesz. semmi közöd senki életéhez és döntéséhez. idióta.